Campagnes

Natuurlijk is onze winkel open

Energie besparen, natuurlijk!
U wilt dat het aangenaam winkelen is in uw winkel. In de zomer betekent dit dat de airco aan gaat en in de winter gaat de verwarming aan. Met open deuren vliegt alle moeite – en de investering die u daarin doet – zo de deur uit. Waarom houden we onze deuren niet dicht?

Lijkt u dit een goed idee, maar wilt u uw klanten wel laten zien dat u gewoon open bent? Download dan gratis deze deurposter.

PLUSPUNTEN OM JOUW WINKELDEUR DICHT TE HOUDEN
Schrikt een gesloten winkeldeur klanten af? Dat was de vraag in een groot onderzoek wat is uitgevoerd in Antwerpen. De conclusie was dat er helemaal geen verschil is tussen open of dichte deuren. Met een dichte deur liep er geen consument meer of minder naar binnen. Consumenten laten zich vooral door de koopwaar en de aantrekking van de winkel zelf verleiden, zo blijkt.

In Nederland zijn een aantal kleinere gerichte onderzoeken uitgevoerd. De conclusies die daaruit bleken hebben een mooi lijstje met pluspunten om uw winkeldeur dicht te houden opgeleverd. Met de deur dicht:

  1. Bleef het aantal klanten gelijk
  2. Was er minder tocht
  3. Verbeterde de luchtkwaliteit in de winkel
  4. Was er minder lawaai van buitenaf
  5. Zorgde het voor minder derving
  6. Hadden medewerkers een fijnere werkomgeving
  7. Verminderde het ziekteverzuim

10 TIPS OM ENERGIE TE BESPAREN
U kunt natuurlijk meer doen dan de deuren gesloten houden. We hebben een aantal energie-experts gevraagd naar makkelijke quick wins die u snel in uw winkel kan inzetten. Bekijk de lijst hier en ga aan de slag.

HOEVEEL ENERGIE BESPAAR IK MET…..

  • De deur dicht te houden: 40%
  • Automatische deur met luchtgordijn: 30-35%
  • Klassiek luchtgordijn: 10-25%
  • Hoogrendement luchtgordijn: 15-30%

HOEVEEL ENERGIE BESPAAR IK MET…..

  • De deur dicht te houden: 40%
  • Automatische deur met luchtgordijn: 30-35%
  • Klassiek luchtgordijn: 10-25%
  • Hoogrendement luchtgordijn: 15-30%

De besparing verschilt per situatie, afhankelijk van factoren als grootte winkel, isolatie, aantal bezoekers, type deur etc. Bron: O.b.v. een experiment bij 8 winkeliers in Antwerpen*.

De besparing verschilt per situatie, afhankelijk van factoren als grootte winkel, isolatie, aantal bezoekers, type deur etc. Bron: O.b.v. een experiment bij 8 winkeliers in Antwerpen*.

DOE HET SAMEN
Betrek je medewerkers, vraag hen om de besparingsmaatregelen te omarmen én vraag ze vooral ook om extra suggesties over hoe je in de winkel energie kan besparen. Download dit modelbericht en deel hem met je team.

DOE ER JOUW VOORDEEL MEE
Als lid van NSO Retail heb je vele voordelen via INretail. Zo ook op energiebesparende producten en adviezen van onze collectieve partners.

  • Doe de gratis quickscan bij INretail en laat hen de subsidie voor jouw nieuwe zonnepanelen aanvragen;
  • Bespaar direct op jouw energiekosten door over te stappen op de LED-verlichting van Luckylight;
  • Kijk ook d.m.v. de DEB-tool waar je nog meer op kan besparen.
  • Vraag de elektrische laadpas aan (binnenkort verkrijgbaar)


SAMEN MAKEN WE HET VERSCHIL
Energie besparen is interessant voor iedereen. Doe het op uw manier, maar doe vooral mee!

posternsoretailnatuurlijkopenoranje

Zoeken in het Kenniscentrum

Kun je niet vinden wat je zoekt?
Neem dan contact met ons op.