Actueel

Pilot ‘Toegankelijk Bankieren’ in gemakswinkels van start

De pilot Toegankelijk Bankieren is deze week van start gegaan in 23 gemakswinkels verspreid over acht gemeenten in Nederland. Het initiatief is een samenwerking tussen Betaalvereniging Nederland, ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank en Geldmaat en heeft als doel mensen beter te helpen bij het doen van hun dagelijkse bankzaken in een steeds digitalere wereld.

Eén op de zes Nederlanders heeft hulp nodig bij het regelen van dagelijkse bankzaken. Deze mensen komen vaak op plekken als bibliotheken of gemakswinkels. De deelnemende winkels in de pilot vervullen een doorverwijsfunctie. Veel van deze winkels hebben al een sociale rol in de wijk: klanten kennen de medewerkers vaak goed en krijgen er regelmatig hulp bij bijvoorbeeld geld opnemen, het opladen van OV-producten of het afhandelen van post- en pakketdiensten.

Via de flyer ‘moeite met bankzaken’ met daarop de telefoonnummers van de vier grote banken, de (gratis) Digihulplijn en de website www.bankinformatiepunt.nl worden klanten met bankvragen op weg geholpen naar hulpverleners in de buurt en de juiste route naar hun bank. Zo wordt met de pilot Toegankelijk Bankieren de bestaande sociale functie van de gemakswinkels verder versterkt.

Toegankelijk bankieren

Zoeken in het Kenniscentrum

Kun je niet vinden wat je zoekt?
Neem dan contact met ons op.